Expedice Rumunsko 2012Pátek 7.9.2012, 11:30 h
Hlásí se vám po roce opět orel, aby zde pro vás připravil on-line reportáž z letošní expedice Rumunsko 2012.
Přípravy na letošní akci trvaly od zimy a to protože byl plánovaný jarní termín, který se díky zaneprázdnění velké části členů klubu zrušil a od té doby se počítalo s tímto dnešním termínem expedice.
Letos bude složením terénních speciálů expedice hodně zajímavá.
Náča sedlá nový stroj JEEP Wrangler SAHARA a ke stabilní skupině se připojil i Obelix s novým JEEPem Wrangler Rubicon. Jak se tyto novinky budou chovat v terénu? To se nechme překvapit. A já jsem na to hodně zvědavej. Jsou to krasavci a mají rodokmen sahající do hluboké historie terenních aut. Další stroje jsou tři TOYOTY a čtyři patroly. Ale pojďme k představení vozů a posádek detailněji. Začnu celkovým fotem účastníků expedice, kteří odjeli dnes z libereckého Off-Road centra.
Další výčet budou Nissany Patrol Y60 Wagony.
To je klasika a někdy je z podivem, že stroje ještě jezdí díky stáří a co mají za sebou a naopak že se mezi nimi objeví téměř leštěnka jako nová. První z Patrolů: Jágr s Ivanem Druhý: Šulda s Montym a třetí: Pampalíny s Lukášem Čtvrtým Nissanem je Patrol Y61 Wagon, se kterým jede Mázi a který vyjíždí o dvě hodiny později a bude expedici dohánět v Brně . Pátek 7.9.2012 v 11:30 - odjezd ze základny
Sedm speciálů vyrazilo společně z libereckého off-Road centra v 11:30 h.
Ještě jsem doprovodil výpravu za hranice Liberce. Jsem zvědavý, kam expedice zamíří. Chlapi byli tajemní a zatím asi pevný cíl nepadl. Z doslechu si myslím, že to bude buď Rodná anebo Maramureš. Nechme se překvapit... Pátek 15:30
První zprávy z cesty.
Náča: "Vše v pohodě, už se blížíme k Brnu, kde máme u Olympie přestávku. Připojí se Honza a Mázi. Ještě se ozvu z Česko-Slovenských hranic. Chceme dojet co nejdál. Asi k rumunským hranicím, nebo možná ještě dál. Uvidíme, budu informovat průběžně". No já se těším na celý týden, který strávím spolu s expedicí. Sice jen u PC, ale zážitky si s klukama vychutnám on-line a rád se s vámi o ně podělím... Tak se těšte! Sobota 8.9.2012 v 11 hod
Dnešní zpráva od náči, 8:25 hod: "830 km za náma. Vyjíždíme. Spali jsme ještě v Maďarsku u dálnice. Jedeme na Rodnou. Ozvu se později".
Tak jsem zvědavý, kde najedou do hor. Rodná je nádherné vysoké pohoří a terén si můžou vybrat dle chuti. Jak je znám, první kemp v terénu bude dnes večer. Kde? To se dozvíme z dalších zpráv. Sobota 8.9.2012 v 16:00
Tak zpráva v 15:25 od obelixe: "Jsme 90 km před Rodnou".
a od náči v 15:45: "Právě projíždíme městem Dej a směřujeme k Rodné, kde najedeme do hor uvidíme, ozvu se." Podle průjezdu měst, jela výprava přes Maďarsko z Budapešti na Debrecen a spodem na Rodnou. Už se těším, až budou v terénu. Jsme zvědavý, jak to budou zvládat Jeepy. No, vydržme na další zprávy. 19:43 hod
Trasu expedice vidím přes GPS. Od města Nasaud jela údolím do Sangeors-Bai.
Nad tímto městečkem odbočila do hor a pokračovala údolím podel říčky. Nad vesnicí Cormaia u řeky v 17:45 zakempovali. Včera ujeli 817 km a nocovali v Maďarsku v Mezőkövesd. Ráno vyrazily v půl deváté a urazili 300 km po Rumunsku. Celkem urazili 1120 km. Už jsou v terénu. Dneska to asi odskáče obelixův spolujezdec, který se vezl celou cestu na zadní sedačce. Bude napíchnut na gril a zbaštěn :-). A kdo to je? Na fotce obelixova Jeepu leží na prkně :-) Neděle 9.9.2012 v 20 h
Expedice včera snědla spolujezdce. Zakempovali dřív, aby byl čas na pořádné opečení selátka :-)
Taky dnes vyjeli po deváté hodině. Kemp byl u altánku s pěkným zázemím. Byli bohužel mimo signál, proto se Náča ozval až před polednem. Měli už cca 15 km terénu za sebou. Cesty se změnily v těžký blátivý úvoz. Náča: "Jeepy šlapou jak hodinky. Žádný problém. Jediná chybička je u Patrola Pampalínyho. Hřeje mu trochu víc motor, jede s otevřenou kapotou. Přehřívání už se projevilo na dálnici a tady v terénu je to horší. Dnes pojedeme co nejdýl." Expedice dnes ujela 40 km jen v terénu a trasu jsem stáhl z GPS. Skončili opravdu dlouho. GPS se zastavila po 19té hodině. Nyní jsou už zakempováni a určitě padne nějaká ta lahvinka na dobrou noc :-) Ještě mě nyní cinkla sms - náča: "Už vodka, zítra další info". Pondělí 10.9.2012 v 11 h.
Expedice vyrazila v 9 hod do údolí do města Sant a pokračuje směrem na východ po silnici 17D. Asi hledají další terénní trasy.
A právě nyní se mě ozval náča: "Jsme dole v údolí ve vesnici, opravujeme šuldovýho Patrola. Kousnul se mu zadní brzdič. Chceme jet na Maramureš. Rodna jsou vysoké hory, hodně sucho, pořád se šíleně práší. Podle toho jak stihneme opravu, padne rozhodnutí o další cestě." 15:45
Po opravě Šuldovýho Patrola expedice pokračovala po silnici 17D směrem z městečka Sant na vesničku Valea Mare. Zde odbočili vlevo do hor. Po kilometrovém výjezdu zjistili, že tímto směrem není nic zajímavého a hodně terénního a tak sjeli zpátky na hlavní, přejeli jí a pokračovali po úvozové cestě směrem na jih. Po cca 3 km zajeli do lesního porostu a pokračovali bahnitým úvozem, který se změnil v kamenitý masakr. Zde odešlo ložisko na pravém předním kole Liánovi Toyoty. Nezbývalo než najít vhodné místo na opravu. Celá pravá strana je na travnatém ponku a už se generálkuje. V akci je i mobilní svářečka. Náča je ve svém živlu. Je fakt, že svářečka je obrovský pomocník a pomůže rychle na místě řešit problémy, které by hodně expedici zdržely scháněním někoho se svářečkou.
Po opravě už to na dlouhé ježdění nebude a tak se spíš bude hledat vhodné místo k přespání. Mluvil jsem s hadem: "Hledali jsme nějaký vhodný terén, ale trochu jsme bloudili a dopadlo to prasklým ložiskem u liánové Toyoty. Teď rychlá výměna a budeme hledat místo na spaní". 20:00 hod
Toyota je opravená. Expedice popojela kilometr a našla místo na přenocování. Oprava trvala 3 hodiny a díky mobilní svářečce je vše v terénu opraveno. Místo na kemp je pohodové nad městečkem Sant.
Chlapi si udělali pravou kotlíkářskou pohodu. Zapálili dva ohně kanadských dřevorubců, Monty rozohnil brutárek a jak je vidět z fotky, bude to parádní kulinářský večer. Honza si lebedí na křesílku a určitě se těší na pořádnou baštu. Wow, tak teď vám kluci závidím! Zpráva od Náči: "Kemp, 2x kanadský oheň, steaky - masakr. Liánova Toyota už je v poho, opět díky svářečce!" Rekapitulace dne: Dnes to byl takový servisní den. Expedice dnes najela 28,5 km, průměrná rychlost 17 km/h. Odjezd v 9 h, první oprava Šuldovýho Patrola od 10 do 12 hod, pak přejezd do terénu a od 13:30 do 17 hod oprava Liánový Toyoty. Zakempování v 18 hod. Úterý 11.9.2012 v 9:50 hod
Expedice vyjela před devátou hodinou a zajela do lesní oblasti nad městečkem Sant. Přišly i dnešní aktuální fotky. Mázi si drží "upravenou" spojovačku a džípy si klestí cestu lesním porostem. Ještě že mají dvě motorové pily. Jsem zvědavej, kam si to namíří až po kilometru vyjedou z lesa. Naskytne se jim pohled na Sant.
14:00 hod
Expedice pokračovala 6 km terénem. Narazila na kamenitý úvoz a dle fotky to byl pěkný terének.
Po sjezdu do údolí najeli na silnici 17D a odbočili vlevo na Sant. Pak pokračovali až do Nasaud, kde odbočili vpravo směrem na Telciu, kde momentálně dávají čorbu u naší známe oblíbené pumpy. Konzultoval jsem s nimi nájezd do terénu, chtějí se dostat na Maramureš, což by se dalo nájezdem do údolí směr pohoří Tibleš. Uvidíme kam se vrhnou dál... 15:45 hod
Expedice po obídku u pumpy v Telciu pokračovala pár kilometrů po silnici. Pak odbočila u pstruhových sádek ve vesničce Popasul vlevo do údolí směrem na Tibleš.
Mluvil jsem s Náčou: "Terén parádní, ještě dvě hodiny pojedeme a pak najdem místo na spaní. Jedeme nyní lesním úvozem. Konečně rozporky. Džípy drží!" 20 hod
Expedice ještě hodinu pokračovala po hřebeni a začala sjíždět do údolí a hledat místo na spaní. Dole asi nic příhodného nenašli a tak se vrátili na hřeben na pěkné travnaté místo u lesa. Tak dobrou...
Zítra to bude celý den v terénu. Zatím luxusní letní počasí, na ofrouďáky až moc sucho. Rekapitulace dne: Celkem ujeto 118 km z toho v terénu 38 km. Průměrná rychlost po silnici 80 km/h, v terénu 16 km/h. Odjezd v 9 hod, zakempování v 18 hod. Středa 12.9.2012 v 12:12 hod
Dnes jsem měl problém s připojením na net. Nicméně jsem byl celý den ve spojení s expedicí, která vyrazila na cestu terénem v 9 hodin. Po 12 km se vrátila na silnici 17c a najela ve stejném místě, ve kterém jí včera opustila. Po silnici pokračovala na Sacel a dále do Dragomiresti.
Odtud se ozval Náča: "Je pařák 33 st, zastavili jsme v Dragomiresti. Dopoledne jsme se spojili s šestičlennou výpravou z Českých Budějovic. Výprava je v Budesti a chce se k nám přidat, takže jedeme za nimi. Pak vlítnem zas do terénu. Všechny doma zdravíme, jsme v pořádku, auta drží a musím se pochlubit se svým mazlikem, který ťapá jak švýcary." 19:00 hod
Expedice ještě pokračovala až k odbočení na silnici 171A směrem na Botizu. Ve vesničce Budesti najeli na lesní cestu směrem do pohoří Maramureš a po chvíli byli zase ve svém terénním živlu. Dojeli k altánku, kde se setkali s českobudějovičáky a pokračovali Montyho kopcem na hřeben, po kterém jeli již známou a osvědčenou trasou do údolí a pak směrem na Tibleš na hřebenovku zakempovat.
Večer jsem se výpravou spojil a Náčův telefon vzal Monty (to jsem se zasmál): "Zdraví Monty, Náča už nemůže mluvit :-). Né, kecá s budějovičákama, tak jsem vzal jeho drnčící telefon. To je fajn, že voláš. Už jsme mega výprava - letní rumunský tábor. Je nás, počkej, nemůžu to spočítat." Z povzdálí slyším: "Řekni dvacet, vono to je jedno!" Monty pokračuje: "No, je nás osmnáct a patnáct aut, je to masakr. Sedíme u ohně a vytvořili jsme takové kolečko, že než ke mě dojde kořalka, tak už minulýho panáka necejtím :-). Ale teď trochu vážně. S budějičákama jsme se potkali za Botizou a pokračovali jsme spolu novou dálnicí od Botizi směrem k altánku. Udělali tady z té polňačky slušnou silnici. Od altánku jsme najeli na můj kopec, který je úplně srovnaný a ty rozporky jsou již minulostí. No a dojeli jsme na parádní hřebenovou louku, kde jsme zakotvili. Zítra chcem jet směrem k Baja Mare, tak se nám mrkni kudy to bude nejlepší. Je pořád vedro, sedíme v kraťasech, spíme pod širákem a je to paráda." Monty a co Jeepy: "Jsou dobrý a šlapou v terénu skvěle. Poslouchá mě obelix a už se naparuje :-). Fakt to jsou dobrý auta a držej se. Jo a had má vysklený přední levý okno, dostal větví. Jinak vše v pohodě. Všechny doma pozdravuj! Ahoj Monty." 15:45 hod
Tak oběd byl s dvouhodinovou zastávkou v nové rybárně před pasem Gutail.
Nyní jsem mluvil s Náčou: "Jsme 15 km před Satu Mare. Dali jsme skvělý obídek v rybárně. To stojí za to. Ryba přímo ze sádky, fakt úroveň. Cesta v klidu, chceme přespat v Maďarsku a zítra dojet domů. Těšíme se a zdravíme :-)". 21:30 hod
Expedice urazila již 478 km, je nyní těsně před Budapeští a stále pokračuje. Jak je znám, natáhnou to až za Budepešt na známé odpočívadlo, kde přenocují. Tak chlapci, dobře dojeďte a zítra nashle...
Tak než jsem dopsal tento odstavec, chlapi zastavili na odpočívadle a opravují pampalínyho patrola a šuldův motor jede na 4 válce, takže taky lehký tuning. Po opravě pokračují až za Budapešt. Pátek 14.9.2012 v 10:45 hod
Hovořil jsem v 9:30 s Náčou: "Včera jsme opravu zvládli velmi rychle a pokračovali jsme v cestě domů ještě dál za Budepešt. Spali jsme na odpočívadle někde za Györem. Nyní se blížíme k Bratislavskýmu tunelu. Vše klape a tak bychom měli být v Liberci kolem druhé hodiny. Při posledním večerním sezení v horách jsme přejmenovali letošní výpravu na Expedice Oslík 2012. Proč? To si zatím necháme pro sebe. :-). Nezbývá mě než se s Vámi, kteří jste sledovali naše rumunské putování, rozloučit. Letošní parta byla tradičně fajn, v terénu jsme se vyřádili, místy to byl pěkný masakr. Auta držela, Jeepy se osvědčily, takže se těšíme na další výpravu příští rok."
11:00 hod I já se s Vámi kluci loučím a samozřejmě i s Vámi, co jste sledovali on-line reportáž. Věřím, že se Vám líbila, že Vám přiblížila offroudění libercké skupiny fajn chlapů. Také se těším na další reportáže z offroudových výprav. Nashle... Mějte se príma! Váš orel
OFF ROAD centrum Liberec
Májová 28. Liberec 30
tel.: 602 216 876
info@4x4-offroad.cz
|